De vrijwilligers van onze Helpdesk hebben tot taak om abonnees op weg te helpen bij technische problemen met hun apparatuur, of het nu om (Windows) PC’s, tablets of smartphones gaat. U wordt geholpen door leeftijdgenoten, in begrijpelijke taal.
De vrijwilligers van SeniorWeb Deurne komen NIET bij u aan huis om te helpen!
Voor deze dienstverlening gelden de volgende spelregels:
- Zorg ervoor dat documenten, foto’s en andere gegevens van tevoren via back-ups zijn veiliggesteld. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid! Tijdens de ondersteuning kunnen er namelijk gegevens verloren gaan, bijvoorbeeld bij herstel van de computer met behulp van installatie- of herstelprogrammatuur. Weet u niet zo gauw hoe u te werk moet gaan om zo’n back-up te maken? > Hier vindt u makkelijk toe te passen instructies.
- Het is de bedoeling dat u de geconstateerde storing zo precies mogelijk omschrijft, en medewerking verleent aan de geboden ondersteuning.
- Onze vrijwilliger kan eventueel adviseren om de programmatuur te vervangen door een nieuwe of verbeterde versie, bijvoorbeeld omdat de gebruikte versie niet meer door de fabrikant wordt ondersteund.
- Soms kan een computerprobleem niet worden opgelost. In dat geval wordt de abonnee doorverwezen naar een andere vorm van computerhulp of ondersteuning.
- De Technische Helpdesk geeft geen les of uitgebreide toelichting op het gebruik van computers, tablets of smartphones. Hiervoor kunt u elders bij het Inloopcafé terecht, of bij onze demonstraties. Wel krijgt u uitleg over de geboden hulp, en eventueel ook advies over hoe problemen in het vervolg voorkomen kunnen worden.
- Er wordt geen hulp gegeven voor computers die (ook) voor zakelijke doeleinden worden gebruikt, en/of in geval van illegale software.
- Persoonlijke gegevens worden door SeniorWeb Deurne zorgvuldig behandeld en beveiligd. Wij houden ons aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)